Maatregelen Evolution Fysiotherapie om de besmettingskans te minimaliseren.

Om u goed van dienst te kunnen zijn en daarbij de besmettingskans te reduceren tot zeer onwaarschijnlijk, hebben wij uw medewerking nodig.

Buiten de algemene regels van in uw elleboog hoesten en niezen, geen handen geven en 1.5 afstand houden vragen wij u om onderstaande regels goed door te lezen om tijdens de behandeling nog extra voorzichtig te zijn. Met deze extra regels is de kans op besmetting zeer minimaal.

Bent u ziek of heeft u symptomen die kunnen duiden op ziekte? Dan behandelen wij u helaas de komende 2 weken niet.

De extra regel die de besmettingskans het meest verkleint is dat u bij binnenkomst meteen wordt gevraagd om op de buik te gaan liggen. U ligt dan met uw gezicht op uw eigen handdoek op een gedesinfecteerde behandelbank met uw gezicht weggedraaid van die van ons. Besmetting kan alleen plaatsvinden via de slijmvliezen van ogen, neus en mond, dus op deze manier is de besmettingskans nagenoeg uitgesloten.

Mocht u niet op uw buik kunnen liggen, krijgt u van ons een mondkapje en vragen wij uw gezicht weg te draaien van ons.

Om te zorgen dat u niets hoeft aan te raken vragen wij u buiten te wachten en 1,5 meter afstand te houden als wij u ophalen op uw behandeltijd. Wij openen en sluiten alle deuren. Wij wassen en desinfecteren onze handen direct na elke aanraking met patiƫnten.

Besmetting kan niet via de huid in het lichaam terechtkomen dus het aanraken tijdens de behandeling kan geen kwaad.

De regels voor u op een rijtje:

• U neemt een eigen schone handdoek mee.

• U wacht voor de deur tot wij u buiten komen halen op de afgesproken tijd van uw afspraak.

• Wij openen de deuren voor u zodat u niets hoeft aan te raken. Houd daarbij 1.5 meter afstand.

• Wij leggen uw handdoek neer op het hoofdeinde van de behandelbank zodat u direct kunt liggen op uw buik. Zodra u op de buik ligt kan de 1.5 meter afstand regel veilig genegeerd worden en kan de behandeling starten. U kunt ons dan veilig alles vertellen wat er aan de hand is en wij kunnen uw veilig behandelen.

• Wanneer de behandeling klaar is desinfecteren wij direct onze handen en openen wij de deuren weer voor u zodat u zonder aanraking met 1.5 meter afstand het pand weer kunt verlaten.

Mocht u na het lezen van deze instructies nog vragen hebben kunt u via de mail of telefonisch contact opnemen met de praktijk.

Wij hopen dat deze regels voor u duidelijk zijn en u geruststellen dat wij er alles aan doen om uw gezondheid te beschermen.