therapiëen
FysiotherapieAmsterdam Oost
De fysiotherapeuten bij Evolution Fysiotherapie zijn deskundig op het gebied van houding en bewegen.

Met behulp van de nieuwste
inzichten en technieken in de fysiotherapie zorgen wij ervoor dat u weer optimaal kunt functioneren.
Fysio Amsterdam Oost
Een belangrijk aspect van de behandeling is het versterken van spiergroepen die gerelateerd zijn aan de klacht.

De fysiotherapeut biedt hiervoor specifieke oefeningen aan. Deze oefeningen hebben ook tot doel de beweeglijkheid van gewrichten, de coördinatie en de algemene conditie te verbeteren.
echografie
Echografie
Zowel bij fysiotherapie Amsterdam Oost als in Zwanenburg kunnen wij als extra onderzoeksmethode een echo bij u maken. Veel blessures kun je goed onderzoeken met een echografie. De fysiotherapeut gebruikt de echografie om zeker van zijn diagnose te zijn. Met onze handen kunnen wij fysiotherapeuten veel maar we kunnen er niet inkijken. Met een echo kan dit nu dus wel.
Dit maakt het voor u als patiënt en voor ons als therapeut makkelijker en inzichterlijker.
medical taping
Medical Taping
Medical Taping is een veel voorkomende behandelmethode waarbij gebruik wordt gemaakt van speciale elastische tape. De tape ondersteunt de spieren en gewrichten zonder ze te beperken.

Bovendien wordt door de liftende werking de druk op de pijnsensoren die onder de huid liggen minder, waardoor de pijn afneemt.
dry needling
Specifieke Training
Heeft u regelmatig last van pijnlijke of stijve spieren? Dan kan dry needling de oplossing voor uw klachten zijn. Ook bij verkorte spieren of spieren die door operaties of ongelukken niet goed willen herstellen, wordt dry needling vaak succesvol toegepast.

Dry needling is een effectieve behandelmethode voor spiergerelateerde klachten als gevolg van spierknopen of pijnlijke verhardingen in een spier.
Manuele Therapie Amsterdam Oost
Het doel van manuele therapie is enerzijds het beter laten functioneren van de gewrichten en anderzijds je houding en bewegingen te verbeteren.

Hiervoor gebruikt de manueel therapeut een aantal specifieke technieken die in de gewrichten kunnen worden toegepast.

Evolution Fysiotherapie Teamfoto
rugklachten, gewrichtsklachten of spierproblemen?
Neem contact met ons op. Wij helpen u van uw klachten af.