Klachtenregeling
Op deze pagina vindt u onze klachtenregeling.
Klachtenregeling Evolution Fysiotherapie
Een klacht kan gaan over allerlei zaken. Misschien bent u niet tevreden over de communicatie tussen u en de fysiotherapeut, of is de behandeling niet verlopen zoals u had verwacht.
Als u het probleem niet samen met de fysiotherapeut kunt oplossen of u heeft een goede reden om het gesprek met de fysiotherapeut niet aan te willen gaan, dan kunt u een klacht indienen bij ons.
Klacht indienen
Je kunt een klacht indienen via het KNGF Meldformulier Klachten. Voordat je dat doet, kun je meer informatie vragen via:
06 – 42 55 73 07
Behandeling van uw klacht
Na ontvangst van uw klacht wordt eerst gecontroleerd of we deze kunnen behandelen. We bekijken of de klacht betrekking heeft op onze praktijk of fysiotherapeut en of u gerechtigd bent om een klacht in te dienen. Zo nodig vragen wij aanvullende informatie op.
Indien wij uw klacht in behandeling nemen, kan een onafhankelijke klachtenfunctionaris contact met u opnemen. Deze functionaris helpt u indien nodig bij het indienen van de klacht en kan bemiddelen tussen u en de fysiotherapeut. Het doel is om op een laagdrempelige manier tot een oplossing te komen.
Hoe verloopt het proces?
1) Controle op ontvankelijkheid:
Na ontvangst van de klacht wordt bekeken of deze behandeld kan worden. Hierbij wordt gecontroleerd of de fysiotherapeut of praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling en of je gerechtigd bent om een klacht in te dienen. Indien nodig word je gevraagd om aanvullende informatie.
2) Ondersteuning door een klachtenfunctionaris:
Als je klacht in behandeling wordt genomen, neemt een onafhankelijke klachtenfunctionaris contact met je op. Deze functionaris kan je ondersteunen bij het formuleren van de klacht en bemiddelt tussen jou en de fysiotherapeut. Het doel is om op een laagdrempelige manier tot een oplossing te komen.
De klachtenfunctionaris vraagt je om de klacht verder toe te lichten.
Vervolgens bespreekt de klachtenfunctionaris jouw verhaal met de fysiotherapiepraktijk en legt hun reactie aan je voor.
Dit proces herhaalt zich totdat alle standpunten duidelijk zijn.
3) Eindoordeel:
De klachtbehandeling wordt afgesloten met een schriftelijke verklaring van de fysiotherapeut. In dit eindoordeel staat welke conclusies zijn getrokken, welke beslissingen zijn genomen, of er maatregelen worden getroffen en op welke termijn.
Niet tevreden met de oplossing?
Ben je niet tevreden met de uitkomst van de klachtbehandeling? Dan kun je binnen één jaar na ontvangst van het schriftelijke oordeel je geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Fysiotherapie. Voorwaarde is dat de gebeurtenis waarover je klaagt niet langer dan vijf jaar geleden heeft plaatsgevonden.
Meer informatie over deze procedure vind je in het Reglement Klachtenregeling Fysiotherapie of op de pagina over de Geschillencommissie Fysiotherapie.
Vragen?
Heeft u vragen over deze klachtenregeling? Neem gerust contact met ons op:
E-mail: info@evolutionfysiotherapie.nl
Telefoon: 06 – 42 55 73 07
Wij hechten veel waarde aan uw feedback en streven ernaar samen met u tot een passende oplossing te komen.